close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אל תשליכני לעת זקנה - או מחלה

מערכת שורשיא שבט, תשפא24/01/2021

מטפל זר סיעודי משפר בצורה משמעותית את איכות החיים של המטופל הסיעודי בו הוא מטפל. החל משרותי סיעוד בתוך הבית, ליווי המטופל מחוץ לבית ועד ביצוע פעולות שגרתיות השומרות על ביטחונו לכל אורך שעות היום והלילה

תגיות:
מטפל זר סיעודי משפר בצורה משמעותית את איכות החיים של המטופל הסיעודי בו הוא מטפל. החל משרותי סיעוד בתוך הבית, ליווי המטופל מחוץ לבית ועד ביצוע פעולות שגרתיות השומרות על ביטחונו לכל אורך שעות היום והלילה.

אדם קרוב אליך הגיע לשלב בו הוא נזקק לליווי יום יומי? האם אתה או מישהו הקרוב אליך עבר אירוע רפואי שבעקבותיו יש צורך בהעסקת עובד זר? לא תמיד מרגישים בנוח לשתף את המשפחה בקשיים ובכך שהם כבר אינם מצליחים לבצע פעולות פשוטות וכבר זקוקים למטפל סיעודי. השינוי אינו מתרחש ברגע אחד, הוא יכול הדרגתי ומתמשך. לכן, חשוב שבני המשפחה יהיו קשובים ויבררו
ביוזמתם מהו המצב.

עבור כל אדם קשה הדבר לגלות כי הוא אינו מסוגל יותר לבצע פעולות בסיסיות, במיוחד לאחר שהיה רגיל להיות עצמאי כל חייו. פעולות בסיסיות ביותר כמו מקלחת, עשיית צרכים, החלפת בגדים ואפילו קימה מהמיטה והליכה, ונדרשת כאן עזרה ותמיכה. הבאתו של עובד זר סיעודי הוא פתרון טוב ויעיל על מנת לתת להורה הקשיש או המטופל הסיעודי את העזרה לה הוא זקוק וגם להשאירו בסביבת המגורים המוכרת לו. הדבר מסיר מעול משפחה ועליה נותרת האחריות רק לעקוב וללוות אחר הנעשה בבית.

מהי עבודת המטפל הסיעודי?
עבודה סיעודית היא בעיקר עבודה פיזית במקרה שבו המטופל נזקק לעזרה כזאת, ונוספת לה גם ההתמודדות עם הקשיים הקוגניטיביים של המטופל הסיעודי במידת הצורך. כמובן הצרכים משתנים ממטופל למטופל וחשוב לעשות את ההתאמה הנכונה לכל מטופל.

שגרה: בראש ובראשונה שמירה על שגרת חייהם של הקשישים או המטופלים.

טיפול סיעודי ואישי: העובד הזר הסיעודי מסייע לקשיש בתחומים בהם הוא מתקשה, כמו האכלה, הלבשה, רחצה, היגיינה אישית. מתן תרופות בזמן, ליווי לביקור בקופת החולים, בנק, בית כנסת או כל יציאה החוצה. הכל בהתאם לצרכיו של הקשיש ולפי מידת תפקודו.

משק הבית: לנהל את משק הבית לרבות ניקיון קל, כביסה וגיהוץ, בישול, הבאת תרופות, ולהקל על משפחת המטופל את הטיפול בו.

קניות ובישול: מתן עזרה בתחומי קניית אוכל ובישול, הליכה לסופר או לשוק. העובד הסיעודי מסייע למטופל בהכנת האוכל ובהאכלה במידת הצורך.

קשר חברתי: ליווי לפעילויות תרבות, קשרים חברתיים, קניות, ובילויים הנעשים עם בני המשפחה. העובד הסיעוד נמצא עם המטופל 24 שעות וכך נותן תחושת ביטחון למטופל ומפיג את תחושת הבדידות.

דיווח: המטפל מחוייב לשמור עלכללי האתיקה המוסר, והדיסקרטיות, ולדווח למשפחה במיידי על כל שינוי במצבו של המטופל.

חשוב לזכור, כי עבודה עם מטופל סיעודי, היא עבודה הדורשת מסירות רבה, אחריות, מהימנות ומקצוענות. מטפל אשר מרגיש כי מפרים את זכויותיו לא יהיה מטפל נאמן וטוב, על כן, חשוב מאוד, בטרם מתחילים לעבוד, כי הדברים יהיו מוגדרים וברורים. לכן חשוב מאוד לחתום על חוזה המגדיר את כל תחומי אחריותו של העובד, ולפרט בו את כל זכויותיו לדוגמא תשלום על שעות נוספות, ימי חופש ומחלה, מגורים, ביטוח רפואי לעובד זר זכויות סוציאליות ועוד. את החוזה, צריך המעסיק לשמור יחד עם היתר העסקת העובד בביתו, והעתק של החוזה יש לתת לעובד הזר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה